USAs ja Lääne-Euroopas investeeritakse teedesse oluliselt vähem kui Hiinas, seda hoolimata suurenevast vajadusest kvaliteetsema infrastruktuuri järele.
- Hiina investeerib ohtralt teedesse. Foto: EPA
Värskest McKinsey Instituudi uuringust selgub, et teedesse investeerimine on kümnes suure majanduskasvuga Lääne-Euroopa ja Põhja-Ameerika riigis märkimisväärselt vähenenud, samas kui Hiina panustab sellega oma majandusse kõige rohkem. „Hiina kulutab teedele rohkem kui Põhja-Ameerika ja Lääne-Euroopa kokku,“ seisab täna avaldatud uuringus.
Majandusteadlaste hinnangul on praegu teedeehituseks hea aeg, sest riigid saavad madalate baasintressimäärade tõttu soodsalt laenu võtta.
Oma investeeringuid infrastruktuuri riikliku SKP suhtes on suurendanud näiteks Jaapan, Saksamaa, Prantsusmaa, Kanada, Türgi, Lõuna-Aafrika Vabariik ja Hiina. Seejuures on Hiina panustatavad summad võrreldes teiste riikidega ligi kaks korda suuremad.
Raporti järgi on oma teedeehituse unarusse jätnud aga näiteks Suurbritannia, Itaalia, Austraalia, aga ka Lõuna-Korea. Nimetatud riikide teedeehitusele tehtud kulutuste osakaal sisemajanduse koguproduktist on ajavahemikul 2008-2015 vähenenud.
Uuringus soovitatakse teede finantseerimiseks maksustada tarbimist teemaksude kogumisega.
Seotud lood
Eesti ja kogu Baltikumi suurim kasutatud autode jaemüüja AS Longo Group pakub kõigis kolmes Balti riigis võlakirju summas 10 miljonit eurot, mille aastane fikseeritud intressimäär on 10% ja tähtaeg kolm aastat. Võlakirjade märkimisperiood kestab kuni 25. novembrini ning on avatud nii jae- kui ka kutselistele investoritele.